THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Je jen pár filmů, kde jsou tak brilantně vykresleny postavy a vztahy. Spočítal bych je na prstech jedné ruky. Jedná se doslova o herecký, režijní a scénáristický koncert. Nejde přitom o žádný přehnaný art, nýbrž o civilní a neobyčejně působivé prokreslení situací, ve kterých skvěle rozumíte tomu, co se na plátně děje. V tomto ohledu je „Whiplash“ mistrovské dílo.
Přiznám se, že mám v rodině několik filharmoniků a několik učitelů hudby, možná o to víc mě tento film chytil za pačesy a vtáhnul do svého nitra. Viděl jsem na vlastní oči nesčetně slz u žáků opouštějících hudební učebny. Ačkoliv je dramatická úprava filmu trochu víc vypjatá a dramatická, mám zcela neochvějný pocit, že tvůrci přesně věděli, o co tu jde a realitu vykreslili naprosto skvěle. Kdo nikdy nezažil tlak v situaci, kdy v rámci celku nemůže zahrát nějakou dílčí část, má díky filmu „Whiplash“ možnost okusit, jaké to je. Ti, co to znají, musí jen uznale pokývat hlavou, s jakou bravurou jsou některé části příběhu podávány.
Pojďme se v krátkosti podívat na to, oč tu jde. Devatenáctiletý Andrew je bubeník s obrovskou touhou po úspěchu a uznání, který se dostal na prestižní jazzovou konzervatoř. Terence Fletcher je skladatel, dirigent a učitel. Vede nejlepší soubor na škole. Každý chce do jeho big bandu. Andrewovi se to podaří. V té chvíli se seznamuje s naprosto extrémně despotickými praktikami, které Fletcher v zájmu dokonalosti orchestru vyznává.
Vše, po čem Andrew touží, je stát se z náhradníka prvním bubeníkem a Fletcherovým oblíbencem. Tomu podřizuje vše. Vztahy s rodinou, s čerstvě budovaným milostným vztahem i svůj vztah k sobě samému. Začíná válka, ve které Fletcher zneužívá v cestě za úspěchem vše, co se mu staví do cesty, ať už je to bicí souprava nebo ego mladého hudebníka. Andrew, který také jistě není dokonalý, se dobrovolně stává otrokem teroru učitele. Je rozehrána šachová patrie, při které je několikrát srolována celá šachovnice a figurky létají vzduchem. Jednotlivé situace jsou vybarveny tak reálně, že jsem se několikrát přistihl s pocitem, že jsem toho součástí.
Na to, že jde o poměrně nezkušeného mladého režiséra, se tu zrodilo dílo opravdu fantastické. Nápad, scénář, režie, střih a samozřejmě hudba. Mnozí jiní podobnou formu měli až po padesátce. Tleskám.
Pro mě nejlepší film roku 2014
9,5 / 10
Vydáno: 2014
Stopáž: 107
Režie: Damien Chazelle
Scénář: Damien Chazelle
Kamera: Sharone Meir
Hudba: Justin Hurwitz
Hrají: Miles Teller, J.K. Simmons, Melissa Benoist, Austin Stowell, Paul Reiser, Jayson Blair, Damon Gupton, Chris Mulkey, April Grace, Nate Lang
Film, ktorý sa vyhol v podstate všetkým klišé typickým pre príbehy o hudobníkoch alebo športovcoch. Whiplash sa sústredí na to podstatné - súboj dvoch ani náhodou nie pozitívnych postáv a naopak, niektoré pre odchovanca Hollywoodskej produkcie očakávané scény (vrátane záveru) sa jednoducho nekonajú.
Aj keď J.K. Simmons dostal nomináciu na Oscara a na Zlatý glóbus za najlepšiu vedľajšiu postavu, pri Milesovi Tellerovi herecky dominuje. Jeden z najoriginálnejších filmov minulého roka.
Vynikající snímek! Původně jsem chtěl půl bodu slevit za poněkud zbytečný a krapet prkenný "pizza" románek, ale díky skvostné, originální a sofistikované úpravě dřevní halekačky od METALLICY jsem nucen vrátit půlbod zpět. Pokud se na to Ulrich jednou vybodne, někde zde bych se poohlížel po náhradě.
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.